Fake Images: stereotypen, propaganda en fake news

Fake Images is een tentoonstelling die de bezoeker aan het denken zet. De tentoonstelling is opgebouwd rond de privéverzameling van Arthur Langerman, een man die een ouder heeft verloren in een concentratiekamp. In een poging om het onrecht van de jodenvervolging en de holocaust te begrijpen, verzamelde hij over meer dan 50 jaar een grote collectie aan propagandamateriaal, zoals posters, mappen en boeken. Fake Images legt de link tussen deze items en de vooroordelen die er vandaag de dag over minderheden bestaan, met als doel om stereotypen te ontmaskeren.

 

Kazerne Dossin wilde een strakke, website waarin de opbouw en het beeldmateriaal van de fysieke tentoonstelling centraal stond. Het resultaat: een sobere stijl die de beelden maximaal tot hun recht laat komen. Als rode draad door het webdesign van Motionmill loopt de sterke branding die gecreëerd werd door communicatiebureau Karakters uit Gent.

Fake Images

Hokjes in je hoofd

We bouwden een tijdlijn die een doorslag vormt van de fysieke tentoonstelling. Om de websitebezoekers  bewust te maken van onderliggende stereotypen creëerden we een online quiz. Deze quiz is gekoppeld aan Mailchimp, zodat de quizresultaten bij de kandidaat komen. Na drie maanden krijgt de kandidaat automatisch een reminder om te zien of hij nog steeds in hokjes denkt.

Bezoek fakeimages.be

Wil je een website die de aandacht trekt en je meer laat verkopen?

motionmill logo 2024 wit

Jouw referentie voor webdesign in Antwerpen. We zijn experts in WordPress. Je website is de belangrijkste bouwsteen voor je online communicatie. Wij creëren je branding, ontwikkelen je website en zorgen er ten slotte voor dat je website gevonden wordt dankzij online marketing.

Motionmill