Verbeter je bedrijf met slimme koppelingen
API
Wat is een API?
Een API is een Application Programming Interface, een koppeling tussen verschillende systemen. Dat klinkt complex, dus laat ons even simpel uitleggen hoe een API werkt.
Een API is vergelijkbaar met een tolk die het gesprek vertaalt tussen twee personen die een andere taal spreken. Met de magie van API’s communiceren verschillende programma’s met elkaar en kunnen ze opdrachten doorgeven en uitvoeren.
Bijvoorbeeld: als je een tekstdocument gaat printen, dan zal jouw Word-programma je printer niet overnemen en besturen. Wel gebeurt dit: het programma stuurt een afdrukcommando via een API naar jouw printer en doet dat in een taal die de printer begrijpt.
Zo koppelen wij ook jouw website met de systemen en platformen die je gebruikt. Heb je een database of CRM-systeem? Of een ERP-systeem dat jouw financiën, bedrijfsprocessen en productie beheert? Met een goede API-oplossing zorgen we ervoor dat de juiste informatie automatisch in de juiste systemen terechtkomt.
Het resultaat? Automatisatie
Waar je vroeger veel tijd en geld in moest steken met manueel en repetitief werk, zal een API tegenwoordig vaak je reddende engel zijn. Motionmill kan voor jouw een slimme website bouwen die automatisch taken voor je uitvoert. Bijvoorbeeld:
- Automatiseer jouw financiële transacties en laat ze rechtstreeks opnemen in een Google Sheet.
- Voeg je webshopklant na een aankoop rechtstreeks toe aan je nieuwsbrieflijst.
- Maak een Google Calendar-item aan bij elk nieuwsbericht dat je op je WordPress-website plaatst.
De opties zijn bijna eindeloos.
Zo’n goede API-implementatie helpt je dus tijd besparen en meer rust vinden. We zorgen voor extra ruimte om je te focussen op zaken die écht belangrijk zijn om je onderneming te doen groeien.
Beheer je klanten via je website
CRM
Weet jij al wat CRM is? Het staat voor customer relationship management. Concreet hebben we het over een specifiek soort software, waarmee je de administratie van je bedrijf eenvoudiger maakt.
Misschien werkt je bedrijf al met goede CRM-oplossing waarmee je al je bedrijfsprocessen beheerd. Ook in dat geval is er nog een laatste stap die je kan maken om je bedrijf nog beter te doen draaien: een slimme koppeling tussen je CRM en je website.
Je website is namelijk meer dan een bron van informatie. Een moderne website is een tool om nieuwe klanten aan te trekken, hen te leren kennen en businessleads binnen te halen en op te volgen. En dat is wat we met WordPress en een CRM-systeem doen.
Klinkt het interessant om van website naar CRM-toepassing….
- een contactformulier data te laten doorzenden naar je CRM-pakket en te linken aan de juiste klant?
- een reactie op een bericht te laten binnenkomen als een “taak” om zo je klant kortbij op te volgen?
- gebruikersprofielen van je website te linken aan je contacten, en zo een gebruiker die zich aanmeldt automatisch in je CRM-pakket op te volgen?
Of van CRM-toepassing naar website…
- automatisch een afgesloten deal aan je klantenlijst of projecten op je website toe te voegen?
- positieve feedback via je CRM-systeem meteen te doen plaatsen in je testimonials?
- specifieke informatie of speciale deals voor klantengroepen (tijdelijk) zichtbaar te maken als ze inloggen?
- via je website toegang te verlenen aan jouw klanten tot bepaalde modules van je CRM-toepassing?
- belangrijke documenten beschikbaar te stellen voor je klanten en hen daarvan op de hoogte te brengen?
Dit en nog veel meer zijn de mogelijkheden van een link tussen je website en je CRM.
Ook interesse in slimme API en CRM koppelingen met je WordPress website?
Ik wil slimme koppelingen